Ervervet hjerneskade og teknologi

Teknologi i opplæringen kan gi økt læringsutbytte og bedre inkludering. Her finner du erfaringer og metodikk. Se også ressurser om utvikling, forskning og trender.  

Sosial fungering med nettbrett og mobil

Barn og ungdom som strever med sosialt samspill, trenger å øve på de situasjonene som tas for gitt at alle kan mestre. Sosiale historier og oppskrifter kombinert med ulike funksjoner i digitale verktøy, kan styrke sosial forståelse og fungering. I denne ressursen kan du lese mer, få tips og ideer gjennom konkrete eksempler.

Gå til ressursen

Utvikling og trender

Fra kaos til kontroll med smartklokker

For elever som sliter med struktur og det å huske ting, kan en smartklokke være en smart idè. Se video fra erfaringene i Kongsberg kommune.

Spill som pedagogisk mulighet overfor barn med særlige behov

Videoforelesning med Øystein Imsen, lærer og gründer i Digitalpedagogene, SPOT-konferansen 2016.

Erfaringer og trender fra Bett 2017

Hvilke teknologiske trender er på vei inn i skolen? Og hvilke muligheter gir denne teknologien for å tilrettelegge for særlige behov? Flere gode eksempler og trender utpekte seg på Bett 2017.

Kunnskap om teknologi

Nytt blikk på læringsdesign for mobil teknologi

Videoforelesning med Kyle Higgins & Randall Boone, proffesorer, University of Nevada Las Vegas, USA, SPOT-konferansen 2016.

Videoforelesninger - kunnskap om teknologi

Forelesninger basert på forskning om bruk av digital teknologi som lærings-og inkluderingsverktøy.  Forelesningene ble holdt på SPOT-konferansen 2015.

Digital læring i fremtidens samfunn

Videoforelesning med Yngve Lindvig, leder FoU-avdelingen i Conexus, SPOT- konferansen 2016.