Interaktive tavler som inkluderingsverktøy

Interaktive tavler som inkluderingsverktøy

Videoforelesning med Birgitte Holmqvist og Merete Stormo, spesialpedagoger, Sofiemyrtoppen skole. 

Fakta om video

Kategori: Språk/tale, Sammensatte lærevansker, Videoforelesning, Teknologierfaringer, Pedagogisk bruk av teknologi

Språk: Norsk

Last ned presentasjonen, del 1 (PDF)

Last ned presentasjonen, del 2 (PDF)

I denne videoforelesningen får du del i praktiske erfaringer omkring interaktive tavler, som er gjort ved Sofiemyrtoppen skole i Oppegård. De har blant annet erfart at interaktive tavler bidrar til utjevning av forskjeller og er et utmerket redskap for å fremme mestring og god selvfølelse.

Det blir også gitt en kort presentasjon av de interaktive tavlene de har erfaring med og praktisk bruk av ulike programmer med hovedvekt på fagene norsk, matematikk og engelsk. Ved hjelp av videoklipp og bilder viser de hvordan skolen bruker interaktive tavler i det daglige arbeidet. Noen av programmene de vil snakke om er: Matemagisk, Zeppelin, BusyThings, Salaby, NoteBook og SymWriter. De vil også vise mulighetene man har til å kombinere iPad med interaktive tavler.

Birgitte Holmqvist har jobbet som spesialpedagog i 20 år ved Sofiemyrtoppen skole og Østli skole. Merete Stormo har jobbet som spesialpedagog i mer enn 30 år ved blant annet Haukåsen skole i Oslo og Sofiemyrtoppen skole.

Forelesningen ble holdt på SPOT 2016.