Til hovedinnhold
Statlig spesialpedagogisk tjeneste
Meny
Hovedmeny
Fagområder og læringsressurser
Alle fagområder og læringsressurser
Statpeds fagområder
Ervervet hjerneskade
Hørsel
Kombinerte syns- og hørselstap og døvblindhet
Sammensatte lærevansker
Språk og tale
Syn
Læringsressurser
Finn læringsressurser
Lån skolelydbøker
Bestill punktskriftbøker
Teknologi i opplæringen
StatpedMagasinet
Særlige ansvarsområder
Alternativ og supplerende kommunikasjon
Samisk spesialpedagogisk tjeneste
SEVU-PPT
Tegnspråk
Vi sprenger grenser
Lukk
Temaer
Spesialpedagogiske temaer
Statped for deg
Foreldre
Lærere
Pedagogisk-psykologisk tjeneste
Forskere
Faser i opplæringen
Før skolealder
Skolealder
Voksen alder
Overganger
Utvikling og læring
Rettigheter og plikter
Tidlig innsats
Grunnleggende ferdigheter
Inkludering
Tilrettelegging
Prøver og eksamen
Universell utforming
Lukk
Kurs, konferanser og studier
Alle kurs og konferanser
Kurs
Alle kurs
Ervervet hjerneskade
Hørsel
Kombinerte syns- og hørselstap og døvblindhet
Sammensatte lærevansker
Språk og tale
Syn
Konferanser
Alle konferanser
Når brukeren setter agendaen
Nettverkskonferansen
Statpedkonferansen
SPOT-konferansen
Presentasjoner
Studier
Etter- og videreutdanning
Lukk
FoU
Forskning og utvikling (FoU) i Statped
FoU-områder
Forskning
Utvikling
Konferanser
Samarbeid med UH-sektoren
Søk i og lån litteratur
Kontakt oss om FoU
FoU på Statpeds fagområder
Ervervet hjerneskade
Hørsel
Kombinerte syns- og hørselstap og døvblindhet
Sammensatte lærevansker
Språk og tale
Syn
Lukk
Tjenester
Alle tjenester
Tjenestetyper
Strakstilbud
Utredning
Rådgivning og veiledning
Kurs for foreldre og barn/elever
Kurs for fagpersoner
Kurs for foreldre/barn/elever og fagpersoner
Heltidsopplæring
Deltidsopplæring for hørselshemmede grunnskoleelever
Lokal kompetanseheving
Samarbeid med universiteter og høgskoler
Tjenester innen Statpeds fagområder
Ervervet hjerneskade
Hørsel
Kombinerte syns- og hørselstap og døvblindhet
Sammensatte lærevansker
Språk og tale
Syn
Lukk
Søknad om tjenester
Søknad om tjenester
Disse kan søke eller henvise
Søknad fra pedagogisk-psykologisk tjeneste
Søknad fra brukere med kombinerte syns- og hørselstap eller døvblindhet
Søknad fra universiteter, høgskoler og organisasjoner
Henvisning fra helseforetak
Avtaler om tjenester
Rammeavtaler
Samarbeidsavtaler
Lukk
Lukk
Søk i hele statped.no
Tast inn søkeord
Søk
Søk
Du er her:
Du er her
Forside
StatpedMagasinet
StatpedMagasinet 1–2015
Tegnspråk
StatpedMagasinet 1–2015
Publikasjon
Oppdatert: 27.05.2016
Skriv ut
Skriv ut denne siden
Skriv ut hele dokumentet
Naviger i dette dokumentet
Forsiden
Innholdsfortegnelse
Last ned
Inkludering på alles lepper
Skråblikk
Å miste sitt sosiale læringsfellesskap
Politisk kommentar
Mest mulig inkludering
Inkludering
En bedre skole for alle!
Den umulige inkluderingen – eller?
To søyler i en inkluderende skole
Sammen – for elevers psykososiale miljø
Teknologi som inkluderer
Å bruke nettbrett motiverer, engasjerer og inkluderer
Hvordan kan vi sikre inkluderende praksis?
Vær vaktbikkjer – til barnets beste
Mobbing og krenkelser i skolen
Inkludering – et pedagogisk og moralsk prosjekt
Tegnspråk
Barnehagen der alle lærer teiknspråk
– Som å komme til himmelen
Til refleksjon
– Tenk om noen av og til kunne velge meg!
StatpedMagasinet_1-2015.pdf
Tegnspråk
Side 18 av 22
Forrige
Neste