Hopp over navigasjon
    
Søk med mobilen
Omslagsbilde
Bokmål
Hylleplass:
Hør utdrag:
Reserver...       Legg i ønskeliste
(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Forlaget skriver om denne boka:

Nytt læreverk som dekker kompetansemålene i programfaget Markedsføring og ledelse. Læreboka bruker tidsaktuelle og virkelighetsnære eksempler fra arbeidsliv og praktisk markedsføring som bidrar til å skape et spennende læreverk som kan motivere og engasjere elevene.

Komponenter

  • grunnbok med oppgaver
  • arbeidsbok
  • gratis fagnettsted

    Markedsføring og ledelse 1 dekker kompetansemålene i programfaget. Hovedtyngden av boken handler om markedsføring. Organisasjonslæren, som også er en del av faget, er dels integrert i de typiske markedsføringstemaene der det er naturlig, og dels behandlet separat.

    Læreboka er delt inn i fire hovedområder:

  • Organisasjon og marked gir et perspektiv på faget og viser samspillet mellom
    marked, organisasjon og ledelse. I denne delen forklares sentrale begreper, og i
    kapitlet Psykologi og kjøpsatferd beskrives hvordan behov, personlighet, holdninger
    og motivasjon styrer forbrukerens valg.
  • Systematisk markedsføring beskriver gangen i en markedsplan. Sentrale temaer
    er situasjonsanalyse, segmentering, målgruppevalg og bruk av konkurransemidlene.
  • Organisasjon og ledelse viser organisasjoners oppbygning og hvordan en organisasjons
    kultur kan analyseres og utvikles.
  • Temaer beskriver hvordan reklamemateriell kan produseres ved hjelp av digitale verktøy,
    og hvilke lovbestemmelser som setter rammer for markedskommunikasjonen.

    Oversikt og sammenheng
    Forfatterne forsøker å gi boken en logisk struktur med utgangspunkt i markedsplanleggingsmodellen. Elevene får oversikt over og ser sammenhenger mellom programfagets forskjellige kompetansemål gjennom flittig bruk av teoretiske modeller og praktiske eksempler. Varierte arbeidsoppgaver både i arbeidsboka og på nettstedet gir elevene mulighet til å arbeide med stoffet på ulike måter.

  • Markedsføring og ledelse 1

    av Nørgaard/Olsen
    CD Annen tale utgitt 2006 | Lydbok
    Du er ikke tilknyttet riktig institusjon til å låne denne (Avd.: STATPED)Reserver...

    Visjon 1 : Markedsføring og ledelse 1: Vg2 Studieforberedende program

    av Nørgaard/Olsen
    CD Annen tale utgitt 2011 | Lydbok
    Du er ikke tilknyttet riktig institusjon til å låne denne (Avd.: STATPED)Reserver...
    Vis alltid denne fanen

    Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

    Vis alltid denne fanen
    • Del på Facebook
    • Vis Facebooks Liker-knapp
    • Del på Twitter
    • Vis QR-kode med lenke for mobil
    • Foreslå innkjøp
    • Annen visning