|
| Reserver...
Legg i ønskeliste
(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
| | Vis alltid denne fanen
Forlaget skriver om denne boka:
Nytt læreverk som dekker kompetansemålene i programfaget Markedsføring og ledelse. Læreboka bruker tidsaktuelle og virkelighetsnære eksempler fra arbeidsliv og praktisk markedsføring som bidrar til å skape et spennende læreverk som kan motivere og engasjere elevene.
Komponenter
grunnbok med oppgaver
arbeidsbok
gratis fagnettsted
Markedsføring og ledelse 1 dekker kompetansemålene i programfaget. Hovedtyngden av boken handler om markedsføring. Organisasjonslæren, som også er en del av faget, er dels integrert i de typiske markedsføringstemaene der det er naturlig, og dels behandlet separat.
Læreboka er delt inn i fire hovedområder:
Organisasjon og marked gir et perspektiv på faget og viser samspillet mellom
marked, organisasjon og ledelse. I denne delen forklares sentrale begreper, og i
kapitlet Psykologi og kjøpsatferd beskrives hvordan behov, personlighet, holdninger
og motivasjon styrer forbrukerens valg.
Systematisk markedsføring beskriver gangen i en markedsplan. Sentrale temaer
er situasjonsanalyse, segmentering, målgruppevalg og bruk av konkurransemidlene.
Organisasjon og ledelse viser organisasjoners oppbygning og hvordan en organisasjons
kultur kan analyseres og utvikles.
Temaer beskriver hvordan reklamemateriell kan produseres ved hjelp av digitale verktøy,
og hvilke lovbestemmelser som setter rammer for markedskommunikasjonen.
Oversikt og sammenheng
Forfatterne forsøker å gi boken en logisk struktur med utgangspunkt i markedsplanleggingsmodellen. Elevene får oversikt over og ser sammenhenger mellom programfagets forskjellige kompetansemål gjennom flittig bruk av teoretiske modeller og praktiske eksempler. Varierte arbeidsoppgaver både i arbeidsboka og på nettstedet gir elevene mulighet til å arbeide med stoffet på ulike måter.
| |
|