Bidrag til bedre tilrettelegging av undervisning og læringsmiljø.
A Bilingual Child Learns Social Communication Skills through Video Modeling
Artikkel Meral og Kamil Özerk
Barn med ADHD og språkvansker i barnehagen. Hvordan fremstår de, og hvordan kan de forstås?
Artikkel av Yulia Haugland og Torun Einebu
Intensivopplæring i matematikk med bruk av Numicon
Artikkel avTone Dalvang og Gjermund Torkildsen
Matematikkompasset
Artikkel av Tone Dalvang og Espen Daland
Autisme og pedagogikk
Bok av Meral og Kamil Özerk
Flere språk – flere muligheter
Bok av Espen Egeberg
Minoritetsspråk og flerspråklighet
Bok av Espen Egeberg
Observing the use of tactile schedules
Artikkel av Gro Aasen og Terje Nærland
Ordforråd hos flerspråklige barn
Bok av May-Britt Monsrud, Anne Cathrine Thurmann-Moe og Kirsten Meyer Bjerkan
Barn med utviklingshemming og store samansette lærevanskar blir møtt med låge forventningar og mangelfull pedagogisk innsats. Haldningsarbeid, kompetanseheving og bruk av teknologi ser ut til å auke det faglege og sosiale utbyttet for gruppa.
Voksen-herming i språket til blinde barn med autisme kan gi oss en bredere forståelse av språkutviklingen hos alle barn.