Forskning og utvikling – sammensatte lærevansker
Bidrag til bedre tilrettelegging av undervisning og læringsmiljø.

Publikasjoner
Peer-Victimization of Young Children With Developmental and Behavioral Difficulties
En artikkel av Elise Øksendal med flere (2019)
Barn med ADHD og språkvansker i barnehagen. Hvordan fremstår de, og hvordan kan de forstås?
Artikkel av Yulia Haugland og Torun Einebu (2018)
Intensivopplæring i matematikk med bruk av Numicon
Artikkel avTone Dalvang og Gjermund Torkildsen (2018)
Barns opplevelser av å være tospråklig i flerspråklige læringsmiljøer
Artikkel av Helene Fulland (2016)
Minoritetsspråk og flerspråklighet
Bok av Espen Egeberg (2016)
Omtale av Matematikkompasset
Artikkel av Tone Dalvang og Espen Daland (2016)
A Bilingual Child Learns Social Communication Skills through Video Modeling
Artikkel Meral og Kamil Özerk (2015)
Observing the use of tactile schedules
Artikkel av Gro Aasen og Terje Nærland (2014)
Autisme og pedagogikk
Bok av Meral og Kamil Özerk (2013)
Ordforråd hos flerspråklige barn
Bok av May-Britt Monsrud, Anne Cathrine Thurmann-Moe og Kirsten Meyer Bjerkan (2013)
Flere språk – flere muligheter
Bok av Espen Egeberg (2022)
Prosjekter
Inkludering kjem ikkje av seg sjølv
Barn med utviklingshemming og store samansette lærevanskar blir møtt med låge forventningar og mangelfull pedagogisk innsats. Haldningsarbeid, kompetanseheving og bruk av teknologi ser ut til å auke det faglege og sosiale utbyttet for gruppa.
Et nyttig ekko av de voksne
Voksen-herming i språket til blinde barn med autisme kan gi oss en bredere forståelse av språkutviklingen hos alle barn.