Forskning og utvikling – syn
Bidrag til at barn, unge og voksne med synshemming kan utnytte ressursene sine i opplæring.

Publikasjoner
Research evidence for mathematics education for students with visual impairment: A systematic review
Artikkel av Oliv G. Klingenberg, Anne H. Holkesvik and Liv Berit Augestad (2019)
Elektroniske lærebøker – et reelt alternativ for elever med synshemming?
Artikkel av Tore Pukstad og Tore Johnny Bråtveit (2016)
Hvem skal bryte tausheten i rommet?
Artikkel av Kristin Skoug Haugen
Observing the use of tactile schedules
Artikkel av Gro Aasen og Terje Nærland (2014)
Språk og aktivitet hos barn og ungdom som er blinde
Ph.D-avhandling Gro Aasen (2015)
Utfordringer knyttet til mobilitet for personer med moderat eller alvorlig synssvekkelse
Bok av Per Fosse m.fl. (2016)
Kunnskapsoversikt over forskningsfunn om læring hos barn og unge med synshemming
Oliv Klingenberg, Anna M Kittelsaa, Anne Hildrum Holkesvik, Sigrid Elise Wik og Patrick Kermit. (2015)
Et nyttig ekko av de voksne
Voksen-herming i språket til blinde barn med autisme kan gi oss en bredere forståelse av språkutviklingen hos alle barn.