Utviklingspublikasjoner og -produkter fra og med 2013 i regi av Statped og samarbeidspartnere.
Autisme og pedagogikk
Bok av Meral og Kamil Özerk (2013)
En inkluderende skole?
Bok av Mirjam Harkestad Olsen (2013)
Flere språk – flere muligheter
Bok av Espen Egeberg (2012)
Inkluderende praksis
Bok av Lise Lundh, Herlaug Hjelmbrekke og Signhild Skogdal (2014)
Inkludering
Bok av Anne-Lise Arnesen (red.), m/bidrag bl.a. av Lise Kristoffersen og Eva Simonsen
Minoritetsspråk og flerspråklighet
Bok av Espen Egeberg (2016)
Når språket svikter
Bok av Marianne LInd og Kristian Emil Kristoffersen (2015)
Ordforråd hos flerspråklige barn
Bok av May-Britt Monsrud, Anne Cathrine Thurmann-Moe og Kirsten Meyer Bjerkan (2013)
Utfordringer knyttet til mobilitet for personer med moderat eller alvorlig synssvekkelse
Bok av Per Fosse m.fl. (2016)
Vi vil også lære! Gi oss digitale dingser. Da lærer vi lettere.
Artikkel av Bjørgulv Høigaard, Gitte Gjersdal, Stian Barbo Valand og Anne Helene Strand-Andersen (2019)
A Bilingual Child Learns Social Communication Skills through Video Modeling
Artikkel Meral og Kamil Özerk (2015)
Identitet og selvfølelse hos ungdom som har en synsnedsettelse
Artikkel av Knut Brandsborg m.fl. (2015)
Barn og unge som har fått alvorlig bevisthetsforstyrrelse etter traumatisk hjerneskade
Artikkel av Anne Eierbakke og Eva Mølmen (2015)
Elektroniske lærebøker – et reelt alternativ for elever med synshemming?
Artikkel av Tore Pukstad og Tore Johnny Bråtveit (2016)
Hva er stamming?
Artikkel av Karoline Hoff, Kirsten Howells og Hilda Sønsterud
Kommunikasjonsbasert og narrativ tilnærming i undervisning av afasirammede
Artikkel av Line Haaland-Johansen, Monica Knoph og Ingvild Røste (2013)
Hvem skal bryte tausheten i rommet?
Artikkel av Kristin Skoug Haugen
Ordforrådet
Artikler og nettressurs av Marianne Lind m.fl. (2015)