Lesing og hørselstap

- Kontinuerlig leseopplæring
- Hørsel og tidlig innsats
- Teknisk tilrettelegging
- Fysisk tilrettelegging
- Hørselstap og pedagogisk tilrettelegging
- Lesevansker og dysleksi
- Tidlig språkutvikling
- Visuelt orientert undervisning
- Hørsel og lesing i barnehagen
- Hva læreren til tunghørte elever må gjøre
- Hva læreren til bimodalt tospråklige elever må gjøre
- Bokstavinninnlæring for hørselshemmede elever
- Forutsetninger for gode leseferdigheter hos hørselshemmede barn og unge
Kartlegge lese- og skriveferdigheter
Kartleggingsmateriellet "På vei til å bli en god leser ..." er utarbeidet til bruk i før- og grunnskolen. Materiellet brukes til å kartlegge kommunikativ kompetanse og utvikling av lese- og skriveferdigheter hos døve og sterkt tunghørte barn og vil være til hjelp i planlegging av undervisningen.
