Sånn kommer du i kontakt med Statped
Telefon: 02196 / +47 934 02 196
E-post: post@statped.no
Postadresse: Statped postmottak, Postboks 113, 3081 Holmestrand
Pressekontakt
Sveinung Wiig Andersen
seniorrådgivar kommunikasjon
Telefon: 975 04 801
E-post: sveinung.wiig.andersen@statped.no
Spør oss
Vi drøfter og veileder om spesialpedagogiske utfordringer med et helhetlig og flerfaglig blikk.
PP-tjenesten er «Spør oss» sin primære målgruppe. Vi tar også imot henvendelser fra barnehage, skole og andre instanser og drøfter spesialpedagogiske problemstillinger.
Her finner du våre kontorer
Besøksadresse: Gamle Hovsetervei 3, 0768 Oslo
Besøksadresse: Studievegen 5, 2815 Gjøvik
Besøksadresse: Langgaten 48–50, 3080 Holmestrand
Besøksadresse: Universitetsveien 19, 4630 Kristiansand
Besøksadresse: Lagårdsvegen 44, 4010 Stavanger
Besøksadresse: Sandbrekkevegen 27, 5231 Paradis
Nattland oppveksttun: Merkurvegen 30, 5098 Bergen
Besøksadresse: Krånavegen 5, 6823 Sandane
Besøksadresse: Søbstadveien 65, 7088 Heimdal
Besøksadresse: Haakon VII gate 98, 8004 Bodø
Besøksadresse: Gimleveien 68 B, 9019 Tromsø
Besøksadresse: Follumsvei 43, 9510 Alta
Besøksadresse: Hannoluohkká 45, (Diehtosiida), 9520 Kautokeino
SEAD- Sáme sierrapedagåvggålasj doarjja/Samisk spesialpedagogisk støtte
Adresse: Njárgga 33, 8270 Ájluokta/Drag
Besøksadresse: Vetlandsveien 79, 0685 Oslo
Telefon: 484 05 390
Hege Kristine Høgmo
Rektor
Telefon: 996 45 264
E-post: hege.hogmo@statped.no
Vanlige spørsmål
Elektronisk fakturaadresse er identisk med Statpeds organisasjonsnummer:
Utan landkode
998554640
Med landkode
9908:998554640
Statped
Fakturamottak DFØ
Postboks 4746
7468 Trondheim
Alle fakturaer må merkast med referanse (3400xxxxx).
Statped nyttar DNB, og vi har desse bankkontonumra for innbetalingar:
Refusjonar fra NAV
7694 05 16583
Andre innbetalingar
7694 05 16184
Søk etter dokument som Statped har tatt imot, sendt eller oppretta, eller bestill innsyn.
Statpeds offentlege postjournal/postliste (einnsyn.no)
Kva publiserer vi?
På eInnsyn.no publiserer Statped oversyn over inn- og utgåande brev og e-postar i administrative saker. Av omsyn til personvern publiserer vi ikkje saker og dokument om brukarane våre (barn og elevar).
Når publiserer vi?
Vi legg ut journal frå ein kalenderdato tre dagar i etterkant. Det vi til dømes sender ut eller tek imot på ein mandag, kan du sjå og søke i torsdagen etter.
Kva kan du bestille innsyn i?
I eInnsyn kan du enkelt bestille innsyn i dokument. Trykk på knappen "Bestill" til høgre for kvart dokument i journalen. Statped vurderer alle krav om innsyn og om vi skal publisere sjølve dokumentet i eInnsyn etter at vi har innvilga eit innsynskrav.
Kva er eInnsyn?
eInnsyn er ei felles publiseringsteneste for open forvalting i det offentlege og innsyn i saker frå stat, kommune og fylkeskommune.
Feil i eInnsyn
I Statped sin postjournal i eInnsyn finn du nokre stader knappen "Vis dokument (PDF)". Om du klikkar på knappen, får du meldinga "Klarte ikke å sjekke filstatus hos ekstern virksomhet". Dette skuldast ein feil i eInnsyn-løysinga som Statped har meld vidare til eInnsyn. Statped har ikkje publisert dokument der knappen visast. Vi vonar at problemet snart er løyst.
Har du fått invitasjon fra Statped til et videomøte? Her finner du veiledning for å koble deg opp og delta i et videomøte via Cisco Webex Meeting.
Send post digitalt til Statped
Løsning for digital post
Vi tar imot digital post fra virksomheter og organisasjoner som bruker
For å sende digital post til oss, trenger du Statpeds organisasjonsnummer, som er 998 554 640.
Motta post digitalt fra Statped
Virksomheter
Virksomhet mottar post fra Statped i Altinn eller rett i arkiv- eller fagsystemer via KS SvarInn eller eFormidling basert på organisasjonsnummer.
Statped sender i all hovedsak digitale brev til virksomhetenes hovedorganisasjonsnummer.
Altinn: Slik finner virksomheten digital post fra Statped
Det er viktig å sikre gode rutiner for å lese posten digitalt. Sjekk hvilke underenheter som finnes i virksomheten, og hvilke tilganger som er satt opp for at underenhetenes meldingsbokser blir lest.
Når du mottar digital post fra Statped, varsles du pr. e-post/SMS. For å lese posten digitalt, må du ha rollen «Post/Arkiv».
Les mer om roller og rettigheter (altinn.no)
Privatpersoner
Privatpersoner må ha en digital postkasse for å kunne motta post digitalt fra Statped.
Du kan velge mellom to postkasser: Digipost eller e-Boks. Du trenger bare én digital postkasse for all digital post fra det offentlige.
Når du mottar digital post fra Statped, varsles du per e-post eller SMS.
Les mer om digital postkasse til innbyggere (digdir.no)
eSignering av avtaler og samtykker
Statped sender enkelte avtaler og samtykkeskjemaer via Postens løsning for eSignering. Dette er en trygg, sikker og effektiv måte å signere på. Som mottaker må du
- logge deg på eSignering via en lenke som du får på e-post eller sms
- logge deg inn med ID-porten
- velge å signere eller avvise
Varsel om signering kommer på din valgte kontaktmetode i Kontakt- og reservasjonsregisteret. Avsender er Statped via Posten. Finner du ikke varselet, kan du logge deg på her: signering.posten.no
Les mer på eid.difi.no/nb/esignering
Ta kontakt på skolelydbok@statped.no