Barn med nedsatt hørsel

Læring i fellesskap
Hvordan kan vi sørge for at barn med nedsatt hørsel er del av et inkluderende fellesskap, i familien, i barnehagen og i skolen?

Fakta og tilgjengelighet

Bilde av omslaget til boka, barnehender og legoklosser

Kategori: Hørsel, Før skolealder, Småtrinnet (1.-4.), Mellomtrinnet (5.-7.), Bøker/hefter, Bokmål, Læringsstrategier

Språk: Bokmål

Størrelse: 128 s.

Forfatter: Eva Simonsen m.fl.

Utgiver: Gyldendal 2019

Dette er stadig aktuelle spørsmål i norsk barnehage og skole. 

Med utgangspunkt i nyere forskning gir denne boka både et teoretisk grunnlag for og praktiske eksempler på hvordan alle involverte i barnehage og skole kan arbeide sammen for likeverd og deltakelse for alle. Eksemplene er hentet fra undersøkelser som viser hvordan familier, barnehage og skole skaper vilkår for deltakelse i fellesskap for barn med nedsatt hørsel. Dette er kunnskap som kan brukes i alle læringsmiljøer der barn deltar.

Boka henvender seg til studenter og lærere på bachelor- og masternivå i barnehage- og lærerutdanningen, og til alle andre som interesserer seg for inkluderende opplæring og for barn med nedsatt hørsel.