Inkludering: Hva, hvordan og hvorfor

En analyse av begrepet inkludering. 

Fakta og tilgjengelighet

Kategori: Småtrinnet (1.-4.), Mellomtrinnet (5.-7.), Ungdomstrinnet, Bokmål, Lærevansker og utviklingshemming

Språk: Bokmål

Format: PDF

Forfatter: Mirjam Harkestad Olsen

Artikkelen baserer seg på et doktorgradsprosjekt initiert av Høgskolen i Finnmark, hvor oppdraget er å se på relasjonen mellom spesialundervisning og tilpasset opplæring. Prosjektet inngår som et delprosjekt i høgskolens «Tilpasset opplæring, spesialundervisning og grunnleggende ferdigheter knyttet til innføring av Kunnskapsløftet».

Artikkelen er skrevet av Mirjam Harkestad Olsen, førsteamanuensis ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved Universitetet i Tromsø. Publisert i tidsskriftet Bedre skole nr. 3, 2010.

Fant du det du lette etter?

0/250
0/250

Takk for din tilbakemelding!