Elever med AD/HD trenger lærere som kan skape oversikt og struktur i skolehverdagen

Denne artikkelen gir tips og råd om hvordan undervisningen kan struktureres for elever med AD/HD.

Fakta og tilgjengelighet

Kategori: Sammensatte lærevansker, AD/HD, Småtrinnet (1.-4.), Mellomtrinnet (5.-7.), Ungdomstrinnet, Artikler, Bokmål, Tidlig innsats, Statpeds ressurser

Språk: Bokmål

Format: PDF

"Jeg tror at lærerne i skolen, i mye større grad enn de selv er klar over, er i stand til å bedre skolehverdagen for elever med AD/HD. De må bare bli bedre til å jobbe systematisk og strukturert med de metodene de rår over. Løsningene ligger ofte nærmere enn man tror, og de vil være nyttige for de fleste elever".

Kirsten Skram

Artikkelen er sperret for kopiering av teksten i pdf-format, men kan skrives ut. Tekst og illustrasjoner er beskyttet, og må ikke gjenbrukes uten tillatelse fra forfatteren og Statped vest. Artikkelen er en del av en antologi som du kan få kjøpt i bokform av Statped vest, se menyen til høyre.

Ellinor Hjelmervik, Gro Hartveit og Walther Olsen (red.): UTFORDRINGER OG UNDRINGER - En samling spesialpedagogiske artikler fra Statped vest, Statped skriftserie nr. 98, 2010, © Statped vest. ISSN 1503-271X / ISBN 978-82-7604-054-8

Det må ikke kopieres fra denne boken i strid med åndsverksloven eller avtaler om kopiering inngått med Kopinor, interesseorganisasjon for rettighetshavere til åndsverk.