Til hovedinnhold

Korleis oppdage og kartlegge synsnedsetjingar

Barnehage- og skolealder

1–2 år

  • bruker ofte munnen og hendene for å undersøkje
  • lita interesse for å utforske og leike med gjenstandar
  • manglande evne til å kjenne igjen same objekt frå ulike posisjonar og i ulike situasjonar
  • lita interesse for bilete og enkle biletbøker
  • skeiv stilling på hovudet
  • lita interesse for å gå åleine

3–4 år

  • ofte vondt i hovudet
  • ofte sliten
  • ukonsentrert
  • lite uthald i synskrevjande oppgåver
  • lite interessert i aktivitetar som stiller krav til synet
  • usikker og utrygg i skumring og mørke
  • skiljer ikkje fargar eller formar
  • usikker ved løping, hopping og klatring
  • veljar bort aktivitetar som å teikne, perle eller pusle
  • vanskar med leik og sosialt samspel med andre barn
  • sit unormalt nært tv/skjerm
  • kniper igjen eitt auge
  • myser

5–6 år

  • sit unormalt nært inntil objekt som skal studerast
  • skeiv stilling på hovudet
  • vanskar med å teikne og kopiere bilete og gjenstandar
  • vanskar med å klippe
  • dårleg balanse på eitt bein
  • vanskar med å hinke
  • vanskar med å ta imot ball
  • vanskar med å kaste retningsbestemt
  • bevegar seg usikkert i ukjende omgivnader
  • snublar, veltar, går på ting
  • veljer bort aktivitetar som stiller krav til motoriske ferdigheiter
  • vanskar med visuell imitasjon
  • mykje gjetting eller lita interesse for det som går føre seg på avstand
  • passiv eller deltek lite i leik og sosialt samspel med andre barn

Skolealder

  • vanskar med å oppfatte korleis øvingar o.l. blir demonstrert
  • vanskar med å ta imot ein ball
  • vanskar med å sjå kven som er på lag
  • vanskar med å sjå det som står på tavla
  • vanskar med å sjå tekst i bøker
  • vanskar med å sjå eller forstå eiga handskrift
  • vanskar med å orientere seg og finne fram

Side 4 av 8