Korleis oppdage og kartlegge synsnedsetjingar
Barnehage- og skolealder
1–2 år
- bruker ofte munnen og hendene for å undersøkje
- lita interesse for å utforske og leike med gjenstandar
- manglande evne til å kjenne igjen same objekt frå ulike posisjonar og i ulike situasjonar
- lita interesse for bilete og enkle biletbøker
- skeiv stilling på hovudet
- lita interesse for å gå åleine
3–4 år
- ofte vondt i hovudet
- ofte sliten
- ukonsentrert
- lite uthald i synskrevjande oppgåver
- lite interessert i aktivitetar som stiller krav til synet
- usikker og utrygg i skumring og mørke
- skiljer ikkje fargar eller formar
- usikker ved løping, hopping og klatring
- veljar bort aktivitetar som å teikne, perle eller pusle
- vanskar med leik og sosialt samspel med andre barn
- sit unormalt nært tv/skjerm
- kniper igjen eitt auge
- myser
5–6 år
- sit unormalt nært inntil objekt som skal studerast
- skeiv stilling på hovudet
- vanskar med å teikne og kopiere bilete og gjenstandar
- vanskar med å klippe
- dårleg balanse på eitt bein
- vanskar med å hinke
- vanskar med å ta imot ball
- vanskar med å kaste retningsbestemt
- bevegar seg usikkert i ukjende omgivnader
- snublar, veltar, går på ting
- veljer bort aktivitetar som stiller krav til motoriske ferdigheiter
- vanskar med visuell imitasjon
- mykje gjetting eller lita interesse for det som går føre seg på avstand
- passiv eller deltek lite i leik og sosialt samspel med andre barn
Skolealder
- vanskar med å oppfatte korleis øvingar o.l. blir demonstrert
- vanskar med å ta imot ein ball
- vanskar med å sjå kven som er på lag
- vanskar med å sjå det som står på tavla
- vanskar med å sjå tekst i bøker
- vanskar med å sjå eller forstå eiga handskrift
- vanskar med å orientere seg og finne fram
Side 4 av 8