Korleis oppdage og kartlegge synsnedsetjingar
Synspedagogisk kartlegging
I tillegg til undersøkingar utført av optikar eller augelege, kan Statped gjere ei synspedagogisk kartlegging. Kartlegginga tek utgangspunkt i augemedisinske opplysningar og byggjer på ei behovsskildring frå PPT og samtaler med personen sjølv og/eller nærpersoner. Formålet er å få ei god skildring av synsfunksjonen for å kunne leggje til rette for ein best mogleg læringssituasjon.
Kartlegginga skal avdekkje om det er behov for
- hjelpemiddel eller læremiddel
- opplæring i synskompenserande ferdigheiter
- fysisk tilrettelegging av omgivnadene
Under kartlegginga blir formelle testar, uformelle og dynamiske kartleggingsverktøy og praktiske øvingar nytta. Dette er for å undersøkje kva personen ser, og korleis synet blir brukt i ulike aktivitetar. Det kan til dømes vere evna til å
- sjå små detaljar
- oppfatte fargar og fargekontrastar
- oppfatte svart-kvitt-kontrastar (til dømes nyansar i grått)
- bruke informasjon frå synsfeltet
- tolke synsinntrykk under leik og i orientering
- lese og skrive
- bruke synet i leik med ball og ulike spel
- bruke synet i sosialt samspel og kommunikasjon
- utnytte synet i kjende og fremja omgivnader
Side 7 av 8