Koding som verktøy for livsmestring(Video)
Når koding står på timeplanen på Frydenhaug skole og ressurssenter, er det mye entusiasme og livsglede.
Barnehageguiden(Veileder)
Barnehageguiden er laget for barnehageansatte for å skape en bevisstgjøring over barns atferd for å lettere kunne gjenkjenne symptomer på ADHD.
Quiver(App)
Quiver er en app som kombinerer digitalt innhold med fargelegging på ark. Tegningen blir “levende” ved bruk av AR-teknologi.
Når barnet stammer – Hva kan foreldrene gjøre?(Video)
En informasjonsfilm om førskolebarn med stamming. Hva kan foreldrene gjøre?
Afasi- hverdag(Video)
Denne filmen gir et innblikk i hverdagen til personer med afasi.
Synstap og spising(Veileder)
Råd når blinde og sterkt svaksynte barn har problemer med å spise.
Måltidet i et inkluderende felleskap (Veileder)
Måltidet er en inkluderingsarena i barnehagen. Her er læringsressurser om hvordan du kan inkludere barn med særskilte behov.
Lydbokprosjektet(Bok/hefte)
Denne prosjektrapporten viser en gjennomgang av Statpeds lydbokprodukter, vurdert opp mot de digitale forlagsformatene Unibok, Brettboka, Smartbok, D-bok og Lokus.
Osmo Coding Awbie(App)
Osmo Coding består av en spillbasert app for iPad og konkrete kodebrikker som brukes til å gi kommandoer i spillet.
Ord til besvær. Livet med stamming(Bok/hefte)
Denne boken gir et innblikk i hvordan det er å stamme samtidig som den også beskriver den faglige tilnærmingen.
Spill deg bedre(Nettressurs)
"Spill deg bedre" er et nettsted som gir deg oversikt over digitale spill som kan brukes i trening og rehabilitering etter skade eller sykdom.
Bøker på bliss symbolspråk(Bok/hefte)
ISAAC Norges blissgruppe og Statped har oversatt en del bøker til bliss symbolspråk. Disse tekstene er etter avtale med forlagene lagt ut for fri nedlasting. De kan brukes i lesning av de aktuelle bøkene, som må kjøpes på vanlig måte.
Flerspråklig opplæring for elever i ungdomsskole med kort botid(Bok/hefte)
Flerspråklige og minoritetsspråklige elever som nylig har kommet til Norge, kan lære norsk og få læringsutbytte når undervisning aktiviserer erfaringer, er samordnet og identifiserer oppfølgingsbehov.
Tilrettelegge læremidler tospråklig med norsk tegnspråk(Nettressurs)
Elever som har krav på opplæring i og på tegnspråk har begrenset tilgang på læringsressurser. Her vil vi vise en måte å lage tospråklig undervisningsmateriell på.
Notater(App)
Bruk Notater til å strukturere innhold med støtte av bilde, lyd og video.
Tegnjakten(Nettressurs)
Alene, eller sammen med familie og venner kan barn kose seg med denne interaktive videoen der de kan hjelpe Lone og HeiHei slik at de kan leke med tegn. Tegnspråket er stemmetolket.
WASSP-skolebarn(Kartleggingsmateriell)
Kartleggingsskjema for vurdering av egen stamming – skolebarn.
Tidlig identifisering og tilrettelegging for barn med ADHD-liknende atferd i barnehagen(Bok/hefte)
Rapporten beskriver prosjektets faser og evaluering, der målet har vært å øke kunnskap om tidlig identifisering av ADHD-lignende adferd i barnehagen.
MIN kropp 3-11(DVD/CD)
MIN kropp 3-11 gir barn informasjon om kropp, seksualitet og egne og andres grenser.
MIN kropp 12+(DVD/CD)
Barn og ungdom trenger informasjon om kropp, seksualitet og om egne og andres grenser. De trenger også språk til å si fra når noe ikke er som det skal.
Viser 1–20 av 740 treff.