Strategi 2023-2027
Statpeds strategi 2023–2027 har seks innsatsområde som møter utfordringar vi ser i opplæringssektoren.
Dei seks innsatsområda skal setje ein kurs som byggjer opp under dei fire hovudmåla vi har fått frå Kunnskapsdepartementet. Vidare viser kunnskap om utfordringsbilete i opplæringssektoren at områda kompetanse, kvalitet, samhandling og digitalisering er særleg viktige.
Fire hovudmål
- Kompetanseutvikling: Kommunar og fylkeskommunar får tenester og støtte til kompetanseutvikling som fremjar læring, utvikling og deltaking i ein inkluderande fellesskap til barn og elevar med varige og komplekse spesialpedagogiske behov.
- Teiknspråkopplæring: Barn og elevar med rett til opplæring i og på teiknspråk er inkluderte både i ein norsk/samisk og ein norsk teiknspråkleg fellesskap.
- Læremiddel: Kommunar og fylkeskommunar har tilrettelagde læremiddel og pedagogisk materiell som fremjar læring, utvikling og deltaking for teiknspråklege, blinde og sterkt svaksynte barn og elevar i ein inkluderande fellesskap.
- Diamanten skole: Elevar med medfødd døvblindheit har eit tilrettelagt opplæringstilbod og skal få moglegheit til å vere aktive deltakarar i eiga læring og utvikling.
Tre utfordringsbilete
Kompetanse og kvalitet
- Det er mangel på spesialpedagogisk kompetanse på alle nivå i opplæringssektoren
- Forsking dokumenterer at kvaliteten varierer i allmennpedagogiske tilbod, spesialpedagogiske tilbod og tilbod om teiknspråkopplæring
Statped vil
- arbeide med systematisk kompetanse- og kvalitetsutvikling i barnehagar og skolar
- byggje kompetanse hos personalet
- bidra til tidleg innsats
- hjelpe til med å utvikle tilpassa pedagogiske tilbod og inkluderande læringsmiljø
Samhandling
- Det er ei stor utfordring at tenesteapparatet verkar fragmentert og lite koordinert
- Systematisk arbeid for å auke kvaliteten og likeverdet i opplæringa krev koordinert og samordna innsats på fleire område
Statped vil
- vere ein tydeleg, tilgjengeleg og attraktiv samarbeidspartnar
- bidra med relevant kompetanse i samarbeidet med aktørar på ulike forvaltningsnivå både i og utanfor opplæringssektoren
Digitalisering
- Digitalisering spelar ei stadig viktigare rolle for å møte noverande og framtidige moglegheiter innan spesialpedagogikk.
- Det er ei utfordring å følgje med på utviklinga, ha nødvendig kompetanse og nytte seg av han
Statped vil
- vere pådrivar for at nye digitale moglegheiter bidreg til auka inkludering i barnehagar og skolar
- jobbe med utvikling og rett bruk av digitale læremiddel og læringsressursar
- arbeid for auka digital tilgjengelegheit, betre samhandling og meir brukarvennlege tenester
Seks innsatsområde
Statped skal derfor styrke:
- det kunnskapsbaserte og praksisnære kompetansetilbodet som treff behova i kommunar og fylkeskommunar
- kompetansen om språk og kommunikasjon som grunnlag for deltaking, læring og utvikling for målgruppene våre
- det spesialpedagogiske arbeidet med samiske barn og elevar
- kompetansen til barnehagelærarar og lærarar i å nytte læremiddel for blinde, svaksynte og teiknspråklege
- samarbeidet med universitets- og høgskulesektoren ved å identifisere og følgje opp behov for innovasjon, forsking og utdanning
- rolla som tenesteytandre fagdirektorat, og vere ein synleg, tilgjengeleg og relevant aktør i opplæringssektoren
Heile strategidokumentet
Det du til no har lese, er eit utdrag av Statpeds strategi 2023–2027. I pdf-ene nedanfor finn du heile strategien, mellom anna også interne innsatsområde.