CODA Norge - Foreningen hørende barn av døve(Nettressurs)
På nettstedet finner du mye som er «bra å vite» både for helsestasjoner, barnehager, skoler og ellers alle som har spørsmål.
Oppvekst med funksjonshemming – familie, livsløp og overganger(Nettressurs)
Funn fra et prosjekt som har fulgt familier til barn med funksjonshemming fra barna var små til overgang til voksen alder. Åtte korte filmer med professor Jan Tøssebro sortert etter tema.
Hva er løpsk tale?(Bok/hefte)
Brosjyren informerer om hva løpsk tale er. Den er rettet mot brukere og fagpersoner for å gjøre vansken mer kjent. Det kan bidra til at vansken blir tidligere oppdaget og tiltak settes inn på et tidligere tidspunkt.
Pediatrisk smerteprofil og Non-communicating Children’s Pain Checklist(Kartleggingsmateriell)
Jobber du med mennesker som ikke kan uttrykke smerte gjennom tale? Pediatrisk smerteprofil og Non-communicating Children’s Pain Checklist er utviklet for mennesker med kommunikasjonsutfordringer. Verktøyene brukes over hele verden og er oversatt til norsk.
Mac med VoiceOver(Veileder)
Denne veilederen viser deg korleis du brukar skjermlesaren VoiceOver på Mac.
TRAS(App)
TRAS observasjonsskjema om språkutvikling i digitalt format.
Språkløyper(Nettressurs)
Språkløyper er en nettbasert læringsressurs om språk, lesing og skriving som kan brukes til kompetanseheving i barnehager og skoler.
Smartklokker(Artikkel)
En smartklokke kan brukes til å strukturere og planlegge dagen din. På en enkel og diskré måte kan du dermed få tilgang til viktig informasjon via klokken på armen.
Når klasserommet blir virtuelt(Video)
Erfaringsfilm fra Groruddalen skole, hvor de har tatt i bruk VR-briller i klasserommet for å variere og tilrettelegge undervisningen.
Veileder i å lage gode instruksjonsfilmer på en enkel måte(Veileder)
Veileder i å lage gode instruksjonsfilmer på en enkel måte.
Dynamisk undervisning(Nettressurs)
«Dynamisk Undervisning» er en læringstilnærming og arbeidsform som vektlegger bruk av strukturert refleksiv samtale og samhandling i sammenheng med tilpasset opplæring og individuelt tilrettelagt opplæring.
Linjebøker/rutebøker à 25 ark(Konkret materiell)
For svaksynte elever som har problemer med å se linje- eller rutemarkeringen i vanlige skrivebøker. Leveres i pakker på 5 stk. Husk å spesifiser type, se prøvehefte.
Spesialtilpassede skrivebøker kan lages etter avtaleLøpering, liten(Konkret materiell)
Løperingen er et bindeledd mellom ledsager og den som er synshemmet. Ringen benyttes under løp.
Alfabet i punktskrift og visuell skrift(Konkret materiell)
Plansjer i form av laminerte A4-ark som presenterer hver enkelt bokstav i både punktskrift og visuell skrift. Til bruk i klasserommet.
Kulebank(Konkret materiell)
Spill for inntil 4 personer. Lese av tall på terning, plassere tall i tallrekken.
Terningbrett(Konkret materiell)
Plastbrett med filt, 14x14 cm. Fanger opp terningen slik at den ikke forsvinner på bordet/gulvet.
Linjal med punktskrift(Konkret materiell)
Linjal (30 cm) laget i plast med anti-skliknotter på undersiden. Med opphøyde streker med ulik lengde for hver halve, hele og femte centimeter.
Liten Abakus(Konkret materiell)
Med 5 kolonner med ni perler i hver kolonne. Kolonnene er skilt med et bredere felt som kan indikere komma (for eksempel i arbeid med kroner og øre.) Liten abakus er primært tenkt til elever som ikke forstår symbolikken med femmer og enere.
(Se Femmer-abakus).Brospillet(Konkret materiell)
Brospillet spilles av 2-3 personer. Hver deltaker får 2 brikker (evt. 1 brikke). Den som kommer først over broen, har vunnet.
Bokstavkloss(Konkret materiell)
Plastkloss med pinner som kan tas av og på, brukes i punktskriftopplæring
Viser 401–420 av 492 treff.