Hvordan jobbe med lese- og skriveopplæring med ASK-brukere | www.statped.no

Hvordan jobbe med lese- og skriveopplæring med ASK-brukere

Hvordan jobbe med lese- og skriveopplæring med ASK-brukere

Videoforelesning fra SPOT 2021.

Fakta om video

Kategori: Sammensatte lærevansker, Småtrinnet (1.-4.), Mellomtrinnet (5.-7.), Videoforelesning, Alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK)

Språk: Norsk

Se video med tegnspråktolk.

Med utgangspunkt i case-beskrivelser deler vi våre erfaringer med arbeid av lese- og skriveopplæring for elever med behov for alternativ supplerende kommunikasjon. Her får du innblikk i ulike arbeidsmetoder, begrensninger, muligheter, fremdrift og kommunikasjonsform. Sentrale stikkord er kontinuitet, struktur, planlegging og ressurser eksemplifisert med appene; Book Creator, Bitsboard, Grapho game, Småord, IntoWords og Ordlek.

Malin Josefine Skurdal

Spesped-koordinator og IKT-kontakt ved Vinstra ungdomsskole

Ann Kristin Tverbekkmo

Seniorrådgiver i Statped

Fant du det du lette etter?

0/250
0/250

Tusen takk for hjelpen!