Oppdage og kartlegge matematikkvansker
Fase 4. Spesialundervisning
Dersom det blir innvilget et enkeltvedtak om spesialundervisning i matematikk utformes en individuell opplæringsplan (IOP) som skal være skolens verktøy for å sikre eleven et best mulig opplæringstilbud.
I sammenheng med ny læreplan, LK-20, har Utdanningsdirektoratet utarbeidet mal for Individuell opplæringsplan (IOP). I lenken under finnes blant annet denne malen.
Se Utdanningsdirektoratets nettsider for maler og spesialundervisning.
I fase 4 er det også naturlig at andre særskilte rettigheter vurderes. Se informasjon om matematikkvansker og tilrettelegging ved prøver og eksamen på våre nettsider.
Arbeidet i fase 4 skal dokumenteres i en årsrapport, som skal inneholde:
- Oversikt over den opplæringen eleven har fått.
- Vurdering av elevens utvikling (elevens utvikling skal vurderes ut fra målene som er satt i elevens individuelle opplæringsplan).
- Vurdering av arbeidsmetoder og organisering. Pass på å ta stilling til om noe bør endres.
Side 7 av 8