SIM - samisk kartleggingsmateriell(Kartleggingsmateriell)
Kartleggingsmateriell på samisk for barn i førskolealder. Med kartleggingstesten SIM kan du som pedagog undersøke hvordan samiskspråklige barn oppfatter visse grammatiske former.
Bo Ege - språklig test 1(Kartleggingsmateriell)
Språklig Test I er en enkel screeningundersøkelse der man undersøker et lite område innenfor barnets aktive ordforråd.
Bo Ege - Gielalasj guoradallam 1 julevsámegiellaj/lulesamisk(Kartleggingsmateriell)
Gielalasj guoradallam 1 la álkkes guoradallam gånnå máná dåjmalasj báhkovalljudahka guoradaláduvvá.
EYMSC – Early Years Movement Skills Checklist davvisámegillii/nordsamisk(Kartleggingsmateriell)
Early Years Movement Skills Checklist (EYMSC) lea motorihka iskanlistu mii lea ráhkaduvvon dan váras ahte sáhttit identifiseret ja árvvoštallat mánáidgárdeagi mánáid motorihkalaš váttisvuođaid.
EYMSC – Early Years Movement Skills Checklist julevsámegillii/lulesamisk(Kartleggingsmateriell)
Early Years Movement Skills Checklist (EYMSC) la motorihkalasj guoradallamlissta dagádum váj máhtá identifisierit ja árvustallat motorihkalasj váttesvuodajt åvddåskåvllåmánájn.
EYMSC – Early Years Movement Skills Checklist åarjelsaemïengiele/sørsamisk(Kartleggingsmateriell)
Early Years Movement Skills Checklist (EYMSC) lea motorihken gïehtjemelæstoe, maam leah evtiedamme juktie maehtedh motorihken tsagkesh maanaj luvnie aarhskuvleaalteren identifiseeredh jïh vuarjasjidh.
Foniebmgæhttjalibme julevsámegiellaj/lulesamisk(Kartleggingsmateriell)
Foniebmgæhttjalibme julevsámegiellaj guoradallá máná jiednadimvuogádagáv. Gæhttjalimev máhttá tjadádit mánáj gudi bágojt ietjáláhkáj jiednadi, ållessjattuga hållamnårma milta, jali jus ietján aj sihtá máná jiednadimev tjielgadit.
Taalle-aalkove åarjelsaemiengïele/sørsamisk(Kartleggingsmateriell)
Maehtebe taalle-aalkovem tjaktjen/jåvli åvtelen nuhtjedh. Taalle-aalkovine maahta goerehtidh jis daerpies maanam viehkiehtidh gosse voestes skuvlejaepine.
Doh magijeles gaektsie Máttasámegillii/sørsamisk(Veileder)
Plakaatesne «Doh magijeles gaektsie» raerieh gaavnh ovmessie aatide mejtie maahtah leavloem bïejedh juktie almetjem dåarjoehtidh ektiedimmiem vueptiestidh gaskem dam mij lea gærjesne tjaalasovveme jïh dam maam datne jeahtah gosse ektesne lohkede.
Skieddis gáktsa julevsámegillii/lulesamisk(Veileder)
Plakáhtan «Skieddis gáktsa» gávna oajvvadusájt majt máhtá dættodit váj viehkeda ulmutjav ájttsat girje tjállusa ja jiena gaskan majt jiednada gå aktan låhkåbihtte.
Den inkluderende samlingsstunden(E-læring)
E-læring om muligheter og utfordringer i tilrettelegging for barn med multifunksjonshemming og kombinerte sansetap og døvblindhet.
Samspill, lek og kommunikasjon(Bok/hefte)
Heftet gir ei generell metodisk framstilling av korleis du som pedagog eller forelder, kan leggje til rette for å bruke alternativ og supplerande kommunikasjon i form av taleteknologi saman med små barn frå dei er ni månader gamle.
Råd om lappbehandling(Veileder)
Veiledningshefte med enkle råd til foreldre og personale i barnehage og skole som skal gjennomføre en lappbehandling.
Søsken i fokus(Bok/hefte)
Å vokse opp med en bror eller søster som har nedsatt syn eller annen funksjonsnedsettelse.
Vi lager hus(Bok/hefte)
Elevene lager hus, faktisk en hel liten by med boliger, butikker og McDonalds. Alle er med, også eleven som er blind.
Ett skritt foran(Nettressurs)
Skap utviklende tegnmiljø rundt barn og unge som trenger tegn som støtte i daglig kommunikasjon.
CCC-2 Children`s Communication Checklist(Kartleggingsmateriell)
CCC-2 er et velegnet instrument for å skille mellom barn med og uten språkvansker og til å identifisere pragmatiske vansker hos barn. I tillegg kan instrumentet bidra til å fange opp barn som bør utredes videre for mulig autismespekterforstyrrelse.
RI-5 (Risiko Indeks 5)(Kartleggingsmateriell)
RI-5 (Risiko Indeks 5) er et kartleggingsverktøy som brukes som en del av en trinnvis framgangsmåte for observasjon av barn med mulige språkvansker. RI-5 er et hjelpemiddel for å finne risiko for dysleksi i tidlig alder.
Viser 81–100 av 143 treff.