Forelesninger om multifunksjonshemming
Opptak fra fagdager om multifunksjonshemming
Uten engasjement ingen læring. Her får vi høre hvordan skolen systematisk kan jobbe med engasjementsfaktorer som forventning, initiativ og utforskning i undervisningen av elever med dyp og alvorlig utviklingshemming.
Forelesningen ble holdt januar 2024
I undervisning av elever med dyp og alvorlig utviklingshemming er skolen tjent med å se på læring som noe som skjer i aktiviteter og situasjoner. Innenfor rammene av naturlige aktiviteter kan det dagen igjennom arbeides bredt med ulike typer læringsmål.
Forelesningen ble holdt januar 2024
Forelesningen ble holdt oktober 2023
Forelesningen ble holdt oktober 2023
Forelesningen ble holdt oktober 2023
Forelesningen ble holdt oktober 2023
Forelesningen ble holdt oktober 2023
Forelesningen ble holdt mars 2023
Forelesningen ble holdt februar 2022
Relasjonskompetanse og nærpersonkompetanse i arbeid med og rundt mennesker med multifunksjonshemming med dyp og alvorlig utviklingshemming.
Forelesningen ble holdt november 2023
Innlegg vil presentere kartleggingsmateriell til nærpersoner så barn, unge og voksne med multifunksjonshemming kan få dokumentert egne interesser. Aktiviteter basert på egne interesser beriker hverdagen.
Forelesningen ble holdt februar 2022
Forelesningen ble holdt februar 2022
Forelesningen ble holdt februar 2022
Forelesningen ble holdt februar 2022
I Indianes og Mias barnehage jobber personalet bevisst med inkludering. Inkluderingsarbeid overlates ingenting til tilfeldigheter og godvilje. Her presenteres to ulike veier til systematisk arbeid med inkludering.
Opptaket ble gjort mai 2022
Måltidene er noen de tidligste sosialiseringsarenaer og en naturlig måte å være sammen på. Å bli inkludert rundt bordet betyr å bli regnet med. Vi fokuserer på møtet med barn med store spiseutfordringer. La deg inspirere.