Til hovedinnhold

Korleis oppdage og kartlegge synsnedsetjingar

Observasjon av aktivitetar

I tillegg til dei aldersspesifikke kjenneteikna, kan det vere formålstenleg å observere barnet i aktivitetar som stiller ulike krav til synssansen.

I grovmotoriske aktivitetar kan det til dømes observerast om barnet

  • meistrar grovmotoriske aktivitetar som forventa ut frå alder
  • er klumsete, snublar, fell eller kjem borti ting
  • har dårleg balanse, som vanskar med å hinke, stå på eitt bein eller gå i ulendt terreng, trappar
  • viser uvisse i å orientere seg og ta seg fram
  • kan ta imot ein ball utan vanskar
  • opplevast å ha oversikt, til dømes sjå kven som er på lag

I finmotoriske aktivitetar kan det til dømes observerast om barnet

  • meistrar finmotoriske aktivitetar som forventa ut frå alder
  • strevar med å teikne eller skrive
  • har unormal hodestilling ved nærarbeid
  • blir unormalt sliten ved nærarbeid over tid

Ved lesing kan det observerast om barnet

  • blir unormalt sliten
  • har unormal leseavstand
  • får betre leseferdigheiter når skrift og linjeavstand blir større
  • får betre leseferdigheiter når avstanden mellom ord og bokstavar blir auka
  • opplever dobbeltsyn eller uklart syn etter å ha lese ei stund
  • leser med fingerstøtte over tid
  • hopper over eller les om igjen ord eller linjer
  • memorerer teksten eller gjettar seg til ord

Det kan også observerast om barnet

  • finn objekt som er plasserte på mønstra underlag
  • finn objekt og detaljar i komplekse bilete

Side 5 av 8