Til hovedinnhold

Korleis oppdage og kartlegge synsnedsetjingar

Synspedagogisk kartlegging

I tillegg til undersøkingar utført av optikar eller augelege, kan Statped gjere ei synspedagogisk kartlegging. Kartlegginga tek utgangspunkt i augemedisinske opplysningar og byggjer på ei behovsskildring frå PPT og samtaler med personen sjølv og/eller nærpersoner. Formålet er å få ei god skildring av synsfunksjonen for å kunne leggje til rette for ein best mogleg læringssituasjon.

Kartlegginga skal avdekkje om det er behov for

  • hjelpemiddel eller læremiddel
  • opplæring i synskompenserande ferdigheiter
  • fysisk tilrettelegging av omgivnadene

Under kartlegginga blir formelle testar, uformelle og dynamiske kartleggingsverktøy og praktiske øvingar nytta. Dette er for å undersøkje kva personen ser, og korleis synet blir brukt i ulike aktivitetar. Det kan til dømes vere evna til å

  • sjå små detaljar
  • oppfatte fargar og fargekontrastar
  • oppfatte svart-kvitt-kontrastar (til dømes nyansar i grått)
  • bruke informasjon frå synsfeltet
  • tolke synsinntrykk under leik og i orientering
  • lese og skrive
  • bruke synet i leik med ball og ulike spel
  • bruke synet i sosialt samspel og kommunikasjon
  • utnytte synet i kjende og fremja omgivnader

Side 7 av 8